cik Iffa Bercerita

cik Iffa Bercerita =,=

Tuesday 26 February 2013

RINDU

assalamualaikum...

jangan disangka orang yang sentiasa tersenyum dan ketawa , dia sedang gembira menikmati kehidupannya di dunia . mungkin seseorang itu tersenyum dan ketawa untuk menutup segala kesedihan dan keperitan yang sedang dihadapi dalam kehidupan . mungkin sukar baginya untuk meneruskan sebuah senyuman yg ikhlas seperti orang lain . tapi apakan daya , itulah perkara yg harus ditempuhi dan harus dilakukan untuk menyembunyikan segala kesedihan . Allah takkan datangkan pelangi yang cantik tanpa sebuah ujian . sesungguhnya aku merindui seorang insan yg pernah buat aku ketawa , sentiasa memberikan yg terbaik kepadaku . aku merinduinya Ya Allah . kemana dia menghilang ? aku x pernah lupa saat pertama kali aku berjumpa dgnnya . dia sentiasa ada di sisi aku . ye , dulu aku tidak menyenangi dgn kehadirannya , tetapi slps bbrpe bulan kami mngenali aku cukup menyenangi dgn kehadirannya . semuanya berubah . aku menjadi seorang yg makin periang dan sentiasa tersenyum . aku x pernah lupa hadiah pertama yg dia berikan masa birthday aku . aku x sangka dia ingat birthday aku . kami selalu spend time sesama . tapi aku tahu , walau apa pun pasti dugaan akan datang . bergaduh adalah perkara yg biasa . tetapi itu semua dulu , banyak perkara yg lebih mengejutkan aku dan membuat aku sedih selepas itu . dia dah hilang , aku seperti kehilangan arah tujuan . hilang orang yg telah mnggembirakan aku , menenangkan aku pabila aku sedih . sungguh itu semua mneyakitkan . bukan ini yg aku impikan , dan bukan ini yg aku harapkan . dan aku pasti ini lah ujian Allah kepada aku . ini lah yg aku harus tempuhi . siapa aku nak menolak takdir Allah ? kawan-kawan aku semuanya bagi sokongan kt aku . tapi x mudah aku nak lupakan org yg pernah hadir dlm hari ku dan menceriakan ku . ye , sekrang aku sedang mengumpul kekuatan dan ketabahan untuk diri aku sndiri . aku harap aku berjaya . sekarang aku tengah tnggu result , lagi bbrape minggu result akan keluar , selepas result keluar aku akan menymbung pelajaran . sayu jgk hati ni nk tinggalkan semua orang yg aku sayang . andai aku mnyambung pelajaran ke tempat yg lbih jauh atau luar dri kwsan Terengganu . aku akan bwk semua org yg aku sayang dah letakkan mreka di dalam hati aku . dan aku harap aku dapat ubah diri aku ke arah lebih baik . insyaallah . awak , saya rindukan awak yg pertama kali saya jumpa . awak mana ? saya rindu sangat3 . saya x pernah lupe awak . saya x pernah lupa untuk doakan awak .

-NIN-

No comments:

Post a Comment